Sprankelend solliciteren

‘Duizenden reacties uit het hele land’

De videosollicitatie van Lotte Risselada maakte veel los

Toen Lotte de videosollicitatie op 18 juli jl. online zette had ze geen idee wat voor week haar te wachten stond. Binnen 48 uur had ze al duizenden reacties en ging haar video volledig viral.

Pieter ava
Door:
Pieter Dijkhuis
Leestijd: +- 2

Kers op de taart was natuurlijk de persoonlijke reactie van minister Ferd Grapperhaus. Ook nationale, provinciale en lokale media pakten het verhaal op. Ondanks de mediahype de video gemist? Bekijk deze dan hier terug.

Als creatieve sollicitatiemakers zijn we uiteraard bekend met de kracht van social media. Maar de impact van Lottes campagne (we ontwikkelden namelijk naast een video, ook een moderne cv en een landingspagina: lotteniettestoppe.nl) overtrof ook onze stoutste dromen. Die week voelde als een jongensboek. We werden overspoeld met complimenten. En waar het ons om te doen was geweest gebeurde; het opende nieuwe deuren voor Lotte bij de politie.

Bijzonder waren ook de honderden reacties van politieagenten, onderstaand een selectie. En wat blijkt: velen hebben er jaren over gedaan om bij de politie te mogen werken.  


Reacties



Resultaten bereik in cijfers


Social media


Linkedin:
400.000 weergaves: 2500 likes, 500 reacties.  

Instagram:
10.000 weergaves: 500 likes, 100 reacties.  

Youtube:
40.000 weergaven

Website (lotteniettestoppe.nl):
3400 bezoekers - 1500 download C.V.


‘Traditionele media’


NOS (stories): 2 miljoen kijkers, zie item: https://bit.ly/3lVcl7Q
SBS – Hart van Nederland: 1 miljoen kijkers, zie item; https://bit.ly/329P8XH 
Algemeen Dagblad: 1,1 miljoen abonnees (gecombineerd) Zie artikel; https://bit.ly/3jYKyRZ
Dagblad van het Noorden: 65.000 abonnees, zie artikel; https://bit.ly/3ic0joh
Leeuwarder Courant: 60.000 abonnees , zie artikel; https://bit.ly/3bIHnLt 
BN De Stem: 70.000 abonnees, zie artikel; https://bit.ly/3ilAzWs
De Stentor: 75.000 abonnees, zie artikel; https://bit.ly/3285C2v 
Werf & recruitment & arbeidsmarktcommunicatie: 25.000 volgers, zie artikel; https://bit.ly/2R6Lqrn
Omrop Fryslan: 300.000 kijkers, zie item; https://bit.ly/2Fc4IZZ  
RTFNOF: 15.000 kijkers, zie artikel; https://bit.ly/3bG5c6z


6 miljoen Nederlanders

Totaal heeft Lotte met haar campagne 6 miljoen Nederlanders weten te bereiken. Niet slecht 😉!
Kan jouw sollicitatie ook wat spotlight 📸 / spierballen 💪 gebruiken? Schakel ons dan in.

Ontdekken of videosollicitatie iets voor je is? Dit najaar geven we een gratis webinar videosollicitatie. Alvast aanmelden? Dan kan via info@xpressy.nl

Wil je over dit onderwerp doorpraten? Stuur mij dan een bericht:
Stuur bericht

Deel dit bericht:

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.

Wij respecteren je tijd.